وبلاگ پيام سرا
زندگینامه سرخیو راموس گارسیا

سرخیو راموس گارسیا (به اسپانیایی: Sergio Ramos García) (زادهٔ ۳۰ مارس ۱۹۸۶ در سویا) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است که به عنوان مدافع و کاپیتان برای باشگاه رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا فوتبال می‌کند. راموس یکی از بهترین مدافع جهان در نسل خود به‌شمار می‌رود و همواره افزون بر مهارت‌های لازم برای یک مدافع، دارای توانایی بالای گلزنی و پاس‌کاری نیز بوده‌ است 


سرخیو راموس گارسیا (به اسپانیایی: Sergio Ramos García) (زادهٔ ۳۰ مارس ۱۹۸۶ در سویا) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است که به عنوان مدافع و کاپیتان برای باشگاه رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا فوتبال می‌کند. راموس یکی از بهترین مدافع جهان در نسل خود به‌شمار می‌رود و همواره افزون بر مهارت‌های لازم برای یک مدافع، دارای توانایی بالای گلزنی و پاس‌کاری نیز بوده‌ است 

اطلاعات فردی

نام کامل: سرخیو راموس گارسیا

نام مستعار: -

ملیت: اسپانیا

باشگاه: رئال مادرید

تاریخ تولد: 30/3/1986

سن: 34

محل تولد: کاماس، اسپانیا

پست: مدافع

قد: 184  سانتی متر

وزن: 82  کیلو گرم

شماره پیراهن در باشگاه: 4

شماره پیراهن در تیم ملی: 15

پای تخصصی:راست

وب سایت رسمی: sergioramos.com

زندگی :

سرخیو راموس گارسیا در 30 مارچ 1986 در محله کاماس شهر سویل چشم به جهان گشود. او 5 روز بعد از مراسم اسکار به دنیا آمد که در آن فیلم خروج از آفریقا برنده بهترین فیلم شد. فوتبالش را در زادگاهش و در رده های سنی باشگاه سویا آغاز کرد. بازیکنی همچون خسوس ناواس در کنار او در رده های سنی باشگاه حضور داشت. اولین بازی اش برای تیم اصلی را در 1 فوریه 2004 انجام داد و جانشین گالاردو در بازی با دپورتیو شد. در آن فصل سویا در جایگاه ششم قرار گرفت و راهی جام یوفا شد و سرخیو راموس 41 بازی برای این تیم انجام داد و سه گل نیز به ثمر رساند. از همان فصل نشان داد مدافعی گلزن است. آخرین اخبار استقلال را بخوانید.

رئال مادرید 

بعد از درخشش در سویا چند تیم بزرگ اروپایی برای خرید او پیش قدم شدند که در نهایت در تابستان ۲۰۰۵ رئال مادرید موفق شد او را با قیمت ۲۷ میلیون یورو به خدمت بگیرد که در آن زمان این مبلغ یک رکورد برای یک مدافع بحساب می‌آمد. او تنها خرید اسپانیایی فلورنتینو پرز در اولین دوره ریاستش در رئال مادرید بود. 

بعد از آمدن به رئال مادرید او شماره ۴ این تیم را بر تن کرد که تا قبل از آن بر تن فرناندو هیرو کاپیتان سابق این تیم بود. راموس اولین گل خود را با پیراهن رئال مادرید در سال ۲۰۰۵ در مرحله گروهی رقابت‌های چمپیونز لیگ مقابل لیون به ثمر رساند. 

در اولین فصل حضورش در رئال مادرید او بعنوان مدافع میانی و بعضی اوقات بعنوان هافبک دفاعی در این تیم بازی می‌کرد که بعد از ورود کریستوف مستلدر و پپه او در پست اصلی خودش بعنوان مدافع راست به بازی گرفته شد. هرچند که گل زدن از وظایف اصلی یک مدافع به حساب نمی‌آید اما راموس موفق شد در طی ۴ فصل اول حضورش در این تیم حدود ۲۰ گل به ثمر برساند. آخرین اخبار پرسپولیس را ببنید. 

در فصل ۲۰۰۸–۲۰۰۷ فیفا سرخیو راموس را در تیم منتخب فصل قرار داد و درسال ۲۰۰۸ در تیم فصل اروپا از طرف یوفا قرار گرفت همچنین در همین سال او در رده ۲۱ نامزدهای بهترین بازیکن فصل اروپا از طرف یوفا قرار گرفت. 

در ۲۰ آوریل ۲۰۱۱ راموس موفق شد به همراه رئال مادرید در مقابل بارسلونا در استادیوم مستایا والنسیا به مقام قهرمانی کوپا دل ری برسد. بعد از این قهرمانی او به همراه دیگر بازیکنان این تیم به شهر مادرید بازگشتند که در حال جشن گرفتن بر روی اتوبوس این تیم جام قهرمانی از دست او افتاد و صدمه دید. راموس در آوریل ۲۰۱۴ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا دو گل به بایرن مونیخ زد و انتقامش را از باواریایی‌ها گرفت و تیمش را به فینال رساند. اما کار اصلی را ۲۴ می در فینال مقابل اتلتیکو مادرید انجام داد. رئال مادرید تا دقیقه نود با نتیجه یک بر صفر از اتلتیکو عقب بود و درست چند ثانیه قبل از سوت پایان فینال، راموس روی ضربه کرنر گل تساوی تیمش را زد و در نهایت رئال آن بازی را چهار بر یک برد و دسیما را فتح کرد و برای دهمین بار قهرمان لیگ قهرمانان شد. سرخیو راموس در سال۲۰۱۵ قرارداد خود را با باشگاه رئال مادرید تا سال ۲۰۲۰ تمدید کرد.

رده ملی 

در سال 2004 برای تیم زیر 21 سال اسپانیا به میدان رفت. اما اولین بازی اش برای تیم بزرگسالان را در 18 سال 361 روزگی انجام داد که او را به جوانترین بازیکنی تبدیل کرد که در 55 سال گذشته برای تیم ملی به میدان رفته است البته این رکورد بعدا توسط سسک فابرگاس شکسته شد. در 12 اکتبر 2006 دو گل نخستش را برای اسپانیا در مقابل سن مارینو به ثمر رساند. و بعد از بازنشتگی میشل سالگادو گزینه اول سمت راست خط دفاعی شد. آخرین اخبار ورزشی را در سایت آبشار 24 ببنید.

شیوه بازی

راموس همواره توسط بازیکنان بزرگ فوتبال، مجلات معتبر فوتبالی و کارشناسان به عنوان یکی از بهترین مدافعان نسل خود در جهان به‌شمار می‌رود. او در جایگاه یک دفاع از ویژگی‌های فیزیکی، قدرت بدنی، تکل‌زنی قوی و مهارت در توپ‌گیری برخوردار است و افزون بر این توانایی‌های دفاعی؛ به دلیل دید مناسب، پاسکاری و سانتر دقیق، توانایی بسیار در کارهای هوایی مانند پرش و سرزنی و نیز حمایت از تیم در حمله یکی از گلزن‌ترین و تهاجمی‌ترین مدافع‌های تاریخ فوتبال،و دارای رکورد گلزنیِ یک مدافع، در ۱۰ سال گذشته فوتبال اروپا شده‌است. 

او توانایی بازی در همه پست‌های خط دفاعی از جمله مدافع کناری و مدافع میانی را دارد و در هر دوی این پست‌ها درخشیده‌است راموس از بهترین سرزنان جهان است و شماری از مهم‌ترین گل‌ها را در رقابت‌های مهم اسپانیا و اروپا با سرزنی به ثمر رسانده‌است. همچنین با ثبت رکوردهای سرعت ۳۰٫۸ و ۳۰٫۶ کیلومتر بر ساعت در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، او را سریع‌ترین بازیکن جهان در پست خود دانسته‌اند 

راموس بازیکنی کامل، دارای قدرت رهبری تیم، و شخصیتی قوی توصیف شده‌است: 

    «مدافعانی با توانایی فنی خارق‌العاده‌ای وجود دارند؛ برخی دارای ویژگی‌های دفاعی منحصر به فردی هستند… برخی نیز با شخصیت‌های قوی‌ای که دارند تأثیر می‌گذارند… اما همه این فاکتورها با هم در سرجیو راموس هستند. او مقداری از هر چیزی را دارد: توانایی فنی، قدرت، شخصیت، و رهبری.»

شخصی 

او عاشق این است که وقت خود را با خانواده و دوستان خود در سویا یا همان سویل بگذراند و سفر به شهر اندلس در هر زمانی که وقت داشته باشد.فوتبال ممکن که تمام زندگی باشد اما او از بازی تنیس و گلف لذت میبرد.او دارای دو برادر میباشد..راموس علاقه زیادی به گاوبازی داشته و دارد به طوریکه هرگز تصمیم نداشته که فوتبالیست شود.و تنها حرفه ی رویاییش گاو بازی بوده است. نام همسر سرخیو راموس، پیلار است. آنها دارای سه فرزند پسربه نام های سرخیو و مارکو و آلخاندرو می باشند.

رکوردها و علاقه مندی ها

 

سرخیو را باید به دلیل دریافت کارت قرمز و اخراج از زمین به عنوان رکورد دار دریافت کارت قرمز و اخراج از زمین در میان بازیکنان حاضر در لالیگا دانست .

 

وقت گذرانی با خانواده 

او عاشق این است که وقت خود را با خانواده و دوستان خود در سویا بگذراند و سفر به شهر اندلس در هر زمانی که وقت داشته باشد 

ورزش های مورد علاقه غیر از فوتبال 

فوتبال ممکن که تمام زندگی باشد اما او از بازی تنیس و گلف لذت می برد . راموس علاقه زیادی به گاوبازی داشته و دارد به طوریکه هرگز تصمیم نداشته که فوتبالیست شود؛ و تنها حرفهٔ رویاییش گاو بازی بوده است . 

سرخیو راموس خواننده تیم ملی اسپانیا 

سرخیو راموس به همکاری دمارکو فلامنکو، خواننده اسپانیایی برای تیم ملی این کشور در آستانه جام جهانی ترانه ای تهیه کردند که کاپیتان لاروخا در آن مهارت خوانندگی خود را به نمایش می گذارد . 

نام این ترانه "ستاره دیگر" عنوان شده که راموس امیدوار است آنها پس از سال 2010 یک بار دیگر فاتح جام جهانی شوند .

افتخارات افتخارات فردی 

بهترین بازیکن اروپا توسط یوفا – ۲۰۰۴بهترین مدافع جهان ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲و۲۰۱۵بهترین بازیکن لالیگا – ۲۰۰۵بهترین مدافع لالیگا – ۲۰۱۲ , ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴تیم سال یوفا – ۲۰۰۸ , ۲۰۱۲ , ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴جزو تیم ستاره‌ها و بهترین مدافع جام جهانی – ۲۰۱۰حضور در تیم منتخب سال – ۲۰۱۴و ۲۰۱۵ 

رئال مادرید 

قهرمان لیگ قهرمانان اروپا: ۱۶–۲۰۱۵قهرمان لیگ قهرمانان اروپا: ۱۴–۲۰۱۳قهرمان سوپرجام اروپا: ۲۰۱۴قهرمان جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۱۴قهرمان کوپا دل ری: ۲۰۱۰–۱۱ , ۲۰۱۳–۱۴قهرمان لالیگا: ۲۰۰۶–۰۷ , ۲۰۰۷–۰۸ , ۲۰۱۱–۱۲قهرمان سوپرجام فوتبال اسپانیا: ۲۰۱۲ 

تیم ملی 

قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰قهرمان جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲

سه شنبه نهم 2 1399
(0) نظر
برچسب ها :زندگینامه سرخیو راموس گارسیا-سرخیو راموس-بیوگرافی سرخیو راموس
X